Notatki z rozdziału "1977: A Sense of the Future":
- w którym dostaje się Attaliemu, a dokładniej jego książce
- Goodman zauważa, że w pomyśle jakoby to, co dźwiękowe było przeczuciem przyszłości Attali nie jest odosobniony, przy czym dotyczy to przyszłości bliskiej, tego co może zdarzyć się niedługo i jest już obecne w przesłankach (zwłaszcza właśnie dźwiękowych)
- "Attali’s futurology indirectly raises the affective issue of hearing’s particular relationship to anticipation and dread. He locates sonic culture’s future-sensing analytical power in its liquidity compared to other cultural fields, a suppleness that attunes it to rhythmic and morphological potentials" (str. 50-51)
- cztery modele wyszczególnione przez Attaliego odpowiadają "These modes, respectively, can be understood as corresponding to tribal, sovereign, disciplinary, and cybernetic networks of power." (str. 51-52)
- by jego teoria była użyteczna obecnie, trzeba ją update'ować, co uczynił np. Reynolds w Energy Flash umiejscawiając kulturę didżejską na styku modelu repetycji i kompozycji, a także proponując termin sampladelia i zastanawiając się, co za (nie)porządek społeczny przepowiada muzyka, jeśli, jak chciał Attali, jest przepowiednią
5/28/2011
Sonic Warfare - notatki (9)
napisał
Piotr Tkacz-Bielewicz
o
14:16
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz