7/04/2009

Wybrane publikacje (nowinki i nowości)

Mój tekst w magazynie Fragile, którego tematem jest podróż. W dziale muzycznym też Michał Libera o fonoturystyce i Dariusz Brzostek o kosmicznej muzyce - fragmenty obu tekstów na stronie. Oprócz tego o podróży w literaturze, sztukach wizualnych i w kontekście archeologicznym.
Ja pisałem o Emiterze i Arszynie oraz o Muslimgauzie. Tu przydatna strona o tym ostatnim, który jest dla mnie artystą niebywale fascynującym, w sposób którego do końca nie umiem wyjaśnić. Ale co jakiś czas podchodzę od różnych stron do niego. Kiedyś pisałem do mp3-bloga motel de moka i zrobiłem wpis o nim. Następnego dnia dostałem mejla od innego współtworzącego stronę, który miał uprawnienia administratora, że niestety on musi ten wpis zdjąć, bo blog znajduje się na amerykańskich serwerach i jest jakaś ustawa antyterrorystyczna, że on wie, że to głupota, że on widzi, że ta muzyka to nie jest terroryzm, ale lepiej dmuchać na zimne, bo w tym wpisie jest zbyt duże nagromadzenie *groźnych* *arabskich* wyrazów na małej przestrzeni i że strona może zostać zdjęta albo coś gorszego...
No właśnie, przypomniało mi się to, gdy wklepywałem w google kolejne tytuły utworów Muslimgauze'a w poszukiwaniu kontekstu. Zastanawiałem się, czy google mnie namierza i kiedy z zainteresowanego Bliskim Wschodem i islamem przerzuci mnie do kategorii potencjalnych terrorystów. Heh...albo i nie...

Ukazał się w końcu magazyn M|I, w którym pomieszczono mój wywiad z Philipem Jeckiem oraz przeprowadzoną wspólnie z Hubertem Wińczykiem rozmowę z Andrew Lilesem. Z moich rzeczy jeszcze recenzje Juliena Ottavi i Hati, oprócz tego m.in. artykuły o Laibachu, Pelt, wywiady z Glennem Donaldsonem, prowadzącymi Room 40 i 12k, materiał o LTM Recordings.

Jak już jesteśmy przy periodykach, to polecam najnowszy Recykling Idei z działem "muzyka i polityka". Jest tekst Luigiego Nono, oczywiście coś o Cage'u, dobry tekst o Cardew i bardzo ciekawe Jana Topolskiego o politycznym znaczeniu spektralizmu i Libery o sound-arcie i przestrzeniach muzyki. Jeszcze nawet nie zerknąłem w te o von Karajanie i (Heinerze) Goebbelsie.

Z innej mańki: Sweat.X w Warszawie - 18 lipca w ramach Sorry, Ghettoblaster. Łaaał, no to przy okazji - wywiad z połową duetu.

Z jeszcze innej: na i hate music ciekawy temat o korzeniach i wpływach eai (ciekawy do czwartej strony, potem się pogmatwało w kłótniach, ale od ósmej znów lepiej).

No to jeszcze na koniec: odkrycie (dla mnie) - Vindicatrix, chciałbym to jakoś opisać, ale wygibasy takiego wokalu nad taką muzyką przeprowadziły we mnie reakcję całkowitego wytrącania broni z ręki.

Brak komentarzy: